זה בלוג לימודי במגמת "תקשוב ולמידה". בלימודים שלי לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
שמתי רשומות אשר מתיחסות לחומר הלימודים בקורסים שונים אשר אני לומדת בתקשוב ולמידה ובנושאי החינוך.
ישנן מטרות שצריך להגשימן דרך הבלוג הזה שהוא מוביל ללמידה הדדית בין הסטודנטים.

יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

עכביש גוגל-כיצד זה עובד?

כיצד עובד הרובוט של גוגל ומה לעשות כדי שאתר אינטרנט יזכה למיקום גבוה בתוצאות החיפוש?

שיווק באינטרנט הוא תחום רחב הפונה לכמה קהלים. אחד מהקהלים הוא הרובוט של גוגל, הסורק את האתרים וחורץ את גזר דינם- מי יהיה בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש, ומי בקיצן. לרובוט של גוגל יש כמה עכבישים, הסוקרים את האתרים ומדרגים את מידת חשיבותם בצורה אוטומטית בהתאם לפרמטרים מסויימים.

מה בודק העכביש של גוגל לפני שהוא קובע את מיקום האתר בתוצאות החיפוש?

1. מידת הרלוונטיות של האתר לתחומו.
2. מידת הרלוונטיות של הדפים הפנימיים של האתר לנושא האתר ולדף הבית.
3. כמות הקישורים המפנים אל האתר.
4. בנייה ידידותית למנועי החיפוש- קודים ברורים, תוכן שאיננו נמצא רק בפלאש כיוון שגוגל אינו יכול לקרוא אותו, קצב הורדה סביר, אתר המתנהל בצורה תקינה מבחינת הורדות ועוד.
5. תדירות עדכון התכנים.
6. כמות התוכן באתר-האם מדובר בתכנים ארוכים ועשירים, או בתכנים קצרים ודלילים?
7. מידת הפופולאריות של האתר.

האתרים שיוצבו במקומות הגבוהים ביותר במנועי החיפוש יהיו האתרים הרלוונטיים לתחומם, שהדפים הפנימיים של האתר רלוונטיים לנושא המופיע בדף הבית של האתר, שיש להם כמות גדולה של הפניות מאתרים אחרים, שהבנייה שלהם ידידותית למנוע החיפוש ומאפשרת לגוגל לקרוא אותם, שמתעדכנים בתדירות גבוה ומלאים בתוכן עשיר.

את מידת הפופולאריות של האתר קובע העכביש לפי כמות הגולשים באתר, לפי אזכור שם האתר או מילים הייחודיות לאתר הזה באתרים אחרים ולפי כמות ההפניות שיש לאתר מאתרים אחרים.

את מידת הרלוונטיות של האתר ודפיו קובע עכביש גוגל לפי מספר פרמטרים: טייטלים, כותרות פנימיות, מילות מפתח וקישורים בדף.


אין תגובות: