זה בלוג לימודי במגמת "תקשוב ולמידה". בלימודים שלי לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
שמתי רשומות אשר מתיחסות לחומר הלימודים בקורסים שונים אשר אני לומדת בתקשוב ולמידה ובנושאי החינוך.
ישנן מטרות שצריך להגשימן דרך הבלוג הזה שהוא מוביל ללמידה הדדית בין הסטודנטים.

יום שישי, 27 באוגוסט 2010

הפרעות מובחרות אשר ניכרות בגיל הילדות או ההתבגרות

חומר זה שלמדתי בקורס פסיכולוגיה התפתחותית של הילד עניין אותי לכתוב עליו בבלוג שלי.

- אנורקסיה נרבוזה: הפרעת אכילה חמורה, מאפייניה:
  • איבוד לפחות 25% מהמשקל הממוצע (הרעבה עצמית בכוונה)
  • דימוי עצמי מסולף ולא מציאותי (משוכנעות שמשקלן טבעי)
  • הפרעות הורמונאליות לא תקינות עקב הפסקת המחזור החודשי.
- נתונים על המחלה
  • העיקר הפרעה של נערות מתבגרות
  • שכיחה במעמד הבינוני יותר מאשר במעמד הנמוך
  • בדרך כלל מבריקות ומוצלחות בלימודים
  • קשה מאוד לטיפול בגלל האמונה של החולה שאין בעיה.
- סיבות אפשריות למחלה
  • ליקויים בתפקוד ההיפותלמוס במוח, שאחראי על ויסות הרעב ומשפיע על ייצור ההורמונים.
  • תיאוריות פסיכולוגיות מדגישות התעללות מינית בשלבים מוקדמים בחיים, אקלים משפחתי שמונע אוטונומיה של הילדה (כך מרגישה שהגוף שלה אינו שייך לה) ומשפחות שמדגישות קונפורמיות ושהדרך היחידה להתנגד לסמכות היא באמצעות הגוף.
  • הבחירה דווקא בגוף יכולה להיות קשורה בדגש שהתרבות של היום שמה על יופי ועל הופעת הגוף.

תגובה 1:

סהאם אמר/ה...

שלום לך פוזייה
את הנושא הזה למדנו במהלך הקורס פסיכולוגיה והיה מעניין מאוד ,ואני חושבת שזה תחום הדעת שלך על תזונה נכונה אז את מבינה את העניין אם זה לא פסיכולוגיה
סהאם