זה בלוג לימודי במגמת "תקשוב ולמידה". בלימודים שלי לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
שמתי רשומות אשר מתיחסות לחומר הלימודים בקורסים שונים אשר אני לומדת בתקשוב ולמידה ובנושאי החינוך.
ישנן מטרות שצריך להגשימן דרך הבלוג הזה שהוא מוביל ללמידה הדדית בין הסטודנטים.

יום שלישי, 4 בינואר 2011

סוגי חיזוקים


קיימים סוגי חיזוק שונים והם:
  • חיזוק חיובי - קבלת גירוי נעים המגבירה את תדירות התגובה, למשל: ציון טוב לתלמיד השואף לשפר ציוניו.
  • חיזוק שלילי - הפסקת גירוי בלתי נעים המגבירה את תדירות התגובה, למשל: כשהמורה מפסיק לנדנד לתלמיד כשהו עובד יפה.

חיזוק חיובי וחיזוק שלילי משפיעים באותו האופן, שניהם מגבירים את תדירות התגובה, ההבדל ביניהם הוא בכך שחיזוק חיובי הוא נתינת דבר טוב, בעוד שחיזוק שלילי הוא הפסקת דבר רע.
  • חיזוק מלא - כאשר כל תגובותיו של הלומד זוכות לחיזוק, למשל: כל פעם שהילד מתנהג בנימוס אמא שלו מחמיאה לו.
  • חיזוק חלקי - כאשר רק חלק מתגובותיו של הלומד זובות לחיזוק, למשל: רק לפעמים זוכה ילד למחמאה כשהו מתנהג בנימוס.


לדעתי אני בעד החיזוקים למיניהם, וצריך לדעת מתי להשתמש בחיזוקים ומתי לא, כי אני רואה שהחיזוקים גורמים לעיצוב התנהגויות שונות וגורמים לשינויים חיוביים באישיות האדם מהביטים שונים ועוזרים בתהליך הלמידה בצורה יעילה.

תגובה 1:

סהאם אמר/ה...

שלום לך פאוזייה
גם אני כתבתי בבלוג שלי על סוגי החיזוקים ,ראיתי שזה נושא מעניין לדבר עליו , צריך כל הזמן לתת חיזוקים לתלמידים כדי לקבל מהם את ההתנהגות הרצויה
סהאם