זה בלוג לימודי במגמת "תקשוב ולמידה". בלימודים שלי לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
שמתי רשומות אשר מתיחסות לחומר הלימודים בקורסים שונים אשר אני לומדת בתקשוב ולמידה ובנושאי החינוך.
ישנן מטרות שצריך להגשימן דרך הבלוג הזה שהוא מוביל ללמידה הדדית בין הסטודנטים.

יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

מנועי חיפוש


מנוע חיפוש הוא תוכנה המשמשת לחיפוש פריטי מידע במאגר מידע גדול. כיום, היישום הנפוץ ביותר של מנועי חיפוש הוא חיפוש דפים ברשת האינטרנט, אך קיימים גם מנועי חיפוש שמטרתם לחפש במאגרי מידע הנמצאים באופן מקומי במחשב.

מנועי חיפוש פותחו החל משנת 1990. בשנת 1994 יצא לשוק WebCrawler, שהיה מנוע החיפוש הראשון שהיה הראשון ששילב חיפוש בטקסט שבגוף האתרים ולא רק בכותרות האתרים. מנוע החיפוש המסחרי הגדול של התקופה היה לייקוס, שפותח על ידי מייקל מלודין מאוניברסיטת קרנגי מלון. בעקבות הצלחתו של לייקוס פותחו מנועי חיפוש נוספים. מנועי חיפוש באינטרנט נבחנים על ידי הגולשים לפי איכות התוצאות שהם מספקים, ובהתאם לכך מאז שנת 2001 שולט מנוע החיפוש גוגל בשוק מנועי החיפוש.

מנועי החיפוש סורקים את רשת האינטרנט בחיפוש אחר דפים באמצעות שימוש בזחלן אינטרנט. הזחלן מעביר עותקים של הדפים שנסרקו למנוע האינדקס לצורך פירוק הדף למרכיביו ובניית מאגר מידע של תוכן הדפים. בעת ביצוע חיפוש נשלחת שאילתה למאגר המידע, המידע המתקבל כפלט מוצג למשתמש על פי מידת הרלוונטיות שלו כתוצאת החיפוש.

לפי דעתי מנועי חיפוש הם כלים מאוד טובים לאדם שהם תורמים מאוד ועוזרים לאַתֵר מידע ושלוף אותו בצורה מהירה.

תגובה 1:

סהאם אמר/ה...

מנועי חיפוש הם הכלי האחי חשוב לפי דעתי ברשת , לפני זה היינו צריכים לקנות ספרים איסיקלובדיה .... לחפש מידע וגם במנועי חיפוש חוסכים הרבה זמן מלחפש בספרים , חיסכון בזמן ובכסף
סהאם