אחד המאמרים המעניינים והחשובים באסופת המאמרים החדשה “21st Century Skills: Rethinking How Student Learn”, ד"ר Douglas Reeves, מאנשי החינוך הידועים בארה"ב ( מייסד The leadership and learning center), הציע, באוספת המאמרים החדשה "מיומנויות המאה ה-21: חשיבה מחדש על איך התלמיד לומד", תפיסה פדגוגית אחרת להערכת המיומנויות של המאה ה21 . הוא מציע לגבש מחדש את מערכת ההערכה לגבי מיומנויות למידה על בסיס הנדבכים הבאים:
- למידה פעילה לא רק של מה שהתלמיד יודע אלא גם מה שהתלמיד מסוגל להפיק מהידע,
- הבנה ( כיצד הלומד יכול ליישם מעקרונות שלמד לתחום דעת זה או אחר) ,
- שיתוף בידע שנצבר ( כיצד עמיתים ללמידה חולקים ביניהם ידע שנרכש על ידם ומשלימים ידע זה) ,
- חקרנות ותגליתנות ( מה למד התלמיד מעבר לגבולות הצרים של השיעור , על אילו תפיסות שגויות התגבר הלומד וממה הפיק מכך),
- הפקה ויצירה ( אילו רעיונות, או הבנה מעמיקה יותר יכול הלומד להציע בעקבות מה שלמד או חקר ).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה