זה בלוג לימודי במגמת "תקשוב ולמידה". בלימודים שלי לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
שמתי רשומות אשר מתיחסות לחומר הלימודים בקורסים שונים אשר אני לומדת בתקשוב ולמידה ובנושאי החינוך.
ישנן מטרות שצריך להגשימן דרך הבלוג הזה שהוא מוביל ללמידה הדדית בין הסטודנטים.

יום שלישי, 20 ביולי 2010

האפקט השלילי של פייסבוק

ככל שהאתר הפך פופולרי יותר כך הוא הפך למקור למעשים שליליים שונים בהם פייסבוק מנסה להילחם. מעשים אלו כוללים:
גניבת זהות: נוכלים משתמשים בפייסבוק כדי להזדהות כאדם שהם לא. לאחר שהם מזדהים ככזה, הם יוצרים רשת חברתית במקום אותו האדם ומנצלים אותה לצרכים שונים כדוגמת בקשה לתרומות, קביעת פגישות פנים אל פנים המסתיימות בשוד וכן איסוף מידע מקדים לעבירה, כמו תאריכי חופשות בחו"ל לצורך פריצה. לדברי פייסבוק, ברגע שתופעה כזו מדווחת על ידי הגולשים, היא מטופלת מידית
שליחת ספאם: אפליקציות שונות בפייסבוק, המופעלות על ידי שולחי ספאם, מבקשות מהמשתמשים להכניס כתובת דואר אלקטרוני שלא כחוק. כתובות אלו מועברות לאחר מכן למפיצי הספאם העושים בהם שימוש לא חוקי לצורך שליחת ההודעות הללו. ב-24 בנובמבר מינהלת פייסבוק ניצחה בתביעה שהגישה נגד אדם גוארבז ממונטריאול, שהפעיל אפליקציות מסוג זה, וקיבלה 873 מיליוני דולרים כפיצוי.
גזענות ועידוד פשעי שנאה: פתיחת קבוצות פייסבוק הקוראות לבצע פשע שנאה נגד אוכלוסיות מסוימות:

• שבעה עמודים של קבוצות איטלקיות נאו-נאציות שקראו לפגיעה במיעוטים איטלקיים ובראשם צוענים הורדו מהאתר על ידי מנהלת פייסבוק.

• עמוד שנפתח ב-2008 על ידי תלמיד קנדי בן 14 והכריז על ה-20 בנובמבר כעל "יום הבעיטה בג'ינג'י" הביא לעשרות מקרים ברחבי ארצות הברית וקנדה בהם ג'ינג'ים נבעטו בבתי הספר ובאוניברסיטאות

התמכרות: בארצות בעולם נרשמו מקרי התמכרות קשים לרשת הפייסבוק, וארגון הבריאות הלאומי של הולנד, ה-PSCR הכריז על פייסבוק כגורם התמכרותי מדרגה 5, כשהאינטרנט עצמו הוא רק מדרגה 3. ישראל הינה מקום רביעי בעולם בשימוש הפייסבוק כאשר קנדה תופסת את המקום הראשון בטבלה.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

פאוזייה שלום,
אני אורה כהן לומדת השנה M.A בניהול מע' חינוך (יוני 10)עובדת בחינוך מזה 20 שנה.
אני חייבת לציין את התרשמותי החיובית מאןד מהבלוג שלך, ניכרת בו רצינות והעברת מידע חשוב בנושאים שונים, בצורה מקצועית שוטפת ןממצה- יישר כוח!
למרות ש"כביכול" ידעתי על האפשרויות השליליות שייתכנו בפייסבוק, כתבתך הוסיפה לי וסיפקה לי מידע נקודתי בנושא וכן דוגמאות מציאותיות בהןאשתמש בשיחות על הנושא עם תלמידי וילדיי הפרטיים, דוגמאות "מהשטח" אין טובות מהן לשקף את המציאות האמיתית מה גם שלילדים /נערים זו הדרך להשיג אצלם הפנמה משמעותית של הסכנות ברשת.

Unknown אמר/ה...

לפואזיה שלום רב.
אני אמון נאגוד לומדת לקראת תואר שני ניהול מערכות חינוך. אני עובדת בהוראה מזה 14 שנה , עד עכשיו לא הייתי חשופה לחסרונות של הפייסבוק. קראתי את המידע שלך על הנושא אשר היה נח ומובן לקריאה , כל הכבוד והרבה כוח. עכשיו את הדלקת אצלי מנורה אדומה להיות זהירה ועקבית אחרי הילדים שלי, כל הזמן חשבתי שזה משעשע אבל עכשיו ידעתי שזה ממכר ומסוכן.שיהיה לך בהצלחה בהמשך דרכך.

Unknown אמר/ה...

שלום
אני אלעמור כראמה. יש לך נושאים מאוד מעניינים במיוחד ההיבט השלילי של פייסבוק שהוא חדש יחסית .
אהבתי את הנושא
רציתי לומר לך שהאתר צריך רק קצת סדר וחוץ מזה הכל בסדר